Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Price Prediction Using Machine Learning Methods on the European Market of Used Cars
Dvořáček, Petr ; Baruník, Jozef (vedoucí práce) ; Vácha, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce poskytuje přesné predikce cen ojetých vozidel. Tato studie staví své základy na dostupných poznatcích a rozšiřuje akademickou literaturu svým zaměřením na evropský trh s ojetými automobily. Navíc je zde použito několik metod strojového učení a unikátní metoda sběru dat, díky kterým byla dosažena vysoká přesnost. Přesná predikce cen by měla být přínosná jak pro kupující, tak i pro prodávající. Měla by také zmírňovat neefek- tivity na trhu s ojetými automobily. Autor si není vědom žádné podobné práce se zaměřením na evropský trh ojetých automobilů. Aplikační programové rozhraní bylo využito pro sběr dat. Tímto způsobem byla získána obsáhlá datová sada tvořena 221 704 inzeráty ojetých automo- bilů. Tato datová sada byla následně použita jako vstup do několika ekonomet- rických modelů - mnohonásobné lineární regrese, regrese hlavních komponent, lasso regrese, rozhodovacího stromu, náhodných lesů a umělých neuronových sítí. Tato studie se pomocí několika statistických metrik pokouší najít model, který je schopný co nejpřesněji předpovědět zbytkovou cenu ojetého auta. Mezi tyto výkonnostní statistiky patří koeficient determinace, směrodatná odchylka chyb a střední absolutní odchylka. Tato studie je v souladu s dostupnou liter- aturou a z vybraných metod považuje techniku náhodných...
Faktory ovlivňující cenu ojetého vozu v České republice
Dvořáček, Petr ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Český trh s ojetými osobními automobily, který generuje roční obrat kolem sta miliard korun, navštíví ročně stovky tisíc lidí a podobné množství použitých vozidel se na něm prodá. Tato práce se snaží najít a vhodně ohodnotit hlavní determinanty, které určují cenu ojetého automobilu v České republice, a tím mimo jiné zvýšit informovanost kupujících. Pro odhad jednotlivých koeficientů uvádějících vliv dané proměnné na cenu byla použita mnohonásobná lineární regrese a metoda nejmenších čtverců. Tato studie používá unikátní datový balíček, který byl získán z internetového portálu inzerující ojeté automobily Sauto.cz, jenž obsahuje všechny dostupné informace o více než 55 tisících použitých aut od 34 různých výrobců. Dle předpokladů byla potvrzena důležitost a negativní vliv na cenu proměnných udávajících počet najetých kilometrů a stáří ojetého automobilu. Dalšími důležitými parametry, které naopak cenu ojetého vozu ovlivňují pozitivně, jsou prvky doplňkové výbavy. Také byla potvrzena vyšší cena ojetých aut od německých výrobců v porovnání s konkurencí a naopak nižší u vozů od automobilek pocházejících z Ameriky nebo z Asie. Jelikož bylo nalezeno obrovské množství proměnných, lze tak konstatovat, že ojetý automobil je velice komplexní produkt, jehož správné ocenění je opravdu náročný proces.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.